Grilles humanisées | Humanized grids

André Clouâtre, L'échappé, Acrylique sur toile, 41 x 41 cm, 2014
André Clouâtre, L’échappé, Acrylique sur toile, 41 x 41 cm, 2014

J’ai fait ces tableaux en deux temps: d’abord la grille, puis une présence humaine. Ma motivation à inscrire des humains dans une grille abstraite était de créer un rapport avec le spectateur. Une fois fait, je me suis rendu compte que ces tableaux symbolisaient la place de l’homme dans la société. Cette interprétation m’appartient et je ne suis pas à l’aise à commenter un symbole que j’aurais créé…(voir la suite en cliquant ici)

(EXPOSITION: J’AI DEUX GRANDS TABLEAUX À LA 30IÈME EXPOSITION DE L’ATELIER DU GESTE À MONTRÉAL


I did these paintings in two stages: firstly, the grid; secondly the humane presence. The intention behind putting humans into an abstract grid was to connect with the viewers. Once done, the societal symbol of the paintings appeared to me. This interpretaion is mine. I am not conmfortable to comment on a symbol that I might have created…

(EXHIBITION: I HAVE TWO LARGE PAINTINGS AT THE 30TH EXHIBITION OF THE ATELIER DU GESTE IN MONTREAL

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s